8 Τρόποι για να φροντίσετε την υγεία της ουροδόχου κύστης σας

Οι καλοκαιρινοί μήνες είναι ίσως οι πιο δύσκολοι για την υγεία της ουροδόχου κύστης μας. Κολύμπι στην θάλασσα, βρεγμένα μαγιό, άμμος και η δύσκολη πρόσβαση σε τουαλέτες, συνθέτουν τους κινδύνους που μπορεί να οδηγήσουν σε ανάπτυξη μικροβίων, μυκητιάσεων, ουρολοιμώξεων κ.α. 

Οι συμβουλές που ακολουθούν είναι πρακτικά, καθημερινά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προστατεύσετε την ουροδόχο κύστη σας από τα διάφορα προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν αυτή την περίοδο αλλά και να βελτιώσετε την συνολική υγεία και λειτουργία της. 

1.Φροντίστε να αδειάζετε εντελώς την κύστη σας όταν ουρείτε.

                           

Αυτή η συμβουλή απευθύνεται κυρίως στις γυναίκες. Σε κάθε επίσκεψη στην τουαλέτα, φροντίστε να μην σφίγγετε τους πυελικούς σας μύες κατά την διάρκεια της ούρησης, έτσι ώστε να μην διακοπεί η ροή. Αν συμβεί αυτό, η κύστη δεν αδειάζει εντελώς, ενώ αυξάνονται και οι πιθανότητες για ανάπτυξη βακτηρίων στο ουροποιητικό σύστημα, που με την σειρά τους οδηγούν σε ουρολοιμώξεις. 

2. Προσοχή στα φαγητά που καταναλώνετε.

            

Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην διατήρηση της γενικότερης υγείας μας. Το να λαμβάνουμε τα σωστά τρόφιμα είναι σαν να δίνουμε τα σωστά καύσιμα σε κάθε ένα από τα όργανά μας ξεχωριστά για να λειτουργήσουν σωστά.  Το ίδιο ισχύει και για το ουροποιητικό μας σύστημα, όπου θα πρέπει να καταναλώνουμε τρόφιμα που να είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα, καθώς αυτά καθορίζουν το πως ανταποκρίνεται η ουροδόχος κύστη. Όσο πιο υγιεινή είναι η διατροφή μας, τόσο πιο αποτελεσματικά λειτουργεί και αδειάζει η κύστη μας. Σκεφτείτε να κάνετε την τακτική, φυσική αποτοξίνωση μέρος της διατροφικής σας ρουτίνας, καθώς αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος για να καθαρίσει η ουροδόχος κύστη μας σύμφωνα με τους ειδικούς. Ο καθαρισμός του συγκεκριμένου οργάνου είναι επιτακτικός καθώς πρόκειται για εκείνο που θα πρέπει να αποβάλλει όλες τις περιττές ουσίες από τον οργανισμό μας, με αποτέλεσμα να είναι και η πιο επιρρεπής σε μολύνσεις και φλεγμονές. 

3. Πίνετε πολλά υγρά για πιο γρήγορη αποβολή των βακτηρίων και μικροοργανισμών 

           

Το να ενυδατωνεστε επαρκώς, με 6 έως 8 ποτήρια νερό ημερησίως, αποβάλλει τα βακτήρια και τα μικρόβια από τον οργανισμό μας και βοηθάει στην παρεμπόδιση των λοιμώξεων και στην δημιουργία φλεγμονών. Η σωστή και ισορροπημένη ενυδάτωση του οργανισμου είναι ίσως το Α και το Ω της σωστής φροντίδας του και ειδικά όταν μιλάμε για την αποβολή των τοξικών στοιχείων από την ουροδόχο κύστη, η κατανάλωση νερού, παίζει ουσιαστικό λόγο. 

Μπορεί να βλάψει την υγεία, η υπερβολική κατανάλωση νερού; 

Είναι σημαντικό να μην το παρακάνετε με την ποσότητα νερού που πίνετε. Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση υπερβολικά μεγάλης ποσότητας νερού μπορεί να προκαλέσει άλλα προβλήματα, τόσο σοβαρά που μπορούν ακόμα και να οδηγήσουν σε μόνιμα εγκεφαλικά προβλήματα, κώμα ή ακόμα και σε θάνατο. Όταν μιλάμε για υπερβολικά μεγάλη ποσότητα εννοούμε πάνω από 15 ποτήρια ημερησίως. 

4. Χρησιμοποιείτε συχνά την τουαλέτα. 

          

Μπορεί η συγκεκριμένη παρατήρηση να ακούγεται αστεία, είναι όμως αρκετά συχνό φαινόμενο το να μην χρησιμοποιεί κάποιος την τουαλέτα όταν το χρειάζεται. Το να κρατιέται κανείς την ώρα που θέλει να ουρήσει, μπορεί να δημιουργήσει ουρολοιμώξεις αλλά και κατακράτηση ούρων. (Κατακράτηση ούρων είναι η αδυναμία του να αδειάζει εντελώς η κύστη). Φυσικά αυτό μπορεί να συμβεί όταν γίνεται τακτικά και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μην ντρέπεστε να επισκέπτεστε την τουαλέτα στον χώρο εργασίας σας, καθώς η υγεία μας είναι πιο σημαντική από οτιδήποτε άλλο κάνετε εκείνη την στιγμή. Το ίδιο ισχύει και για όσους ταξιδεύουν πολλές ώρες και συχνά και αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τις κοινόχρηστες τουαλέτες. 

5. Φροντίστε την υγιεινή της ουροδόχου κύστης μετά το σεξ. 

         

Σύμφωνα με τους ειδικούς η ούρηση μετά το σεξ, κυρίως για τις γυναίκες,  βοηθάει στο να αποβάλλει ο οργανισμός μας όλα τα βακτήρια που αναπτύσσονται κατά την διάρκεια του σεξ και έτσι να αποφευχθεί η πιθανότητα λοιμώξεων. Το να πάτε να ουρήσετε αμέσως μετά, ακόμα και αν δεν νιώθετε την ανάγκη, δεν είναι απαραίτητο, απλά φροντίστε να μην περάσουν πολλές ώρες. 

6. Κάντε τις ασκήσεις Kegel μέρος της καθημερινότητάς σας. 

           

Για αρχή ας δούμε τι είναι οι ασκήσεις Kegel

Οι ασκήσεις Kegel είναι μια σειρά από ασκήσεις που έχουν δημιουργηθεί από τον Αμερικάνο Arnold H. Kegel και βοηθούν στην σύσφιξη των πυελικών μυών, για να αντιμετωπιστεί η ακράτεια ούρων.  Οι ασκήσεις αυτές μπορούν να γίνουν σε οποιοδήποτε μέρος και όποτε εσείς επιθυμείτε και μπορούν να γίνουν ακόμα και χωρίς καθόλου εξοπλισμό. Φυσικά με την βοήθεια του εξοπλισμού, τα αποτελέσματα είναι πιο γρήγορα και μπορούν να βοηθηθούν άτομα με αρκετά μεγάλο πρόβλημα. 

Πως κάνουμε τις ασκήσεις Kegel;

Ξαπλώστε στο πάτωμα σε ένα στρωματάκι. Σφίξτε τους πυελικούς σας μύες σαν να προσπαθείτε να κρατηθείτε, ενώ θέλετε να ουρήσετε. Πιέστε και αφήστε για 3 έως 5 δευτερόλεπτα, 10 φορές.  Για καλύτερα αποτελέσματα, κάντε τις ασκήσεις σας σε καθημερινή βάση. 

7. Φροντίστε το βάρος σας. 

             

Το παραπανίσιο βάρος πολλές φορές επιβαρύνει τις λειτουργίες της ουροδόχου κύστης, καθώς αποδυναμώνονται οι πυελικοί μύες και χάνουν την ελαστικότητά τους λόγω του βάρους, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ακράτεια ούρων.  Αν συνδυαστούν οι παραπάνω διατροφικές συμβουλές με τακτική, καθημερινή άσκηση, το σίγουρο είναι πως τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά, όχι μόνο για την υγεία της ουροδόχου κύστης σας, αλλά για την συνολική σας υγεία και την εμφάνιση φυσικά. Κάντε λοιπόν μια βόλτα στην γειτονιά σας και δείτε τι εναλλακτικές έχετε για να βάλετε κάποιου είδους άσκηση στην καθημερινότητά σας. Αν δεν προλαβαίνετε να πάτε σε κάποιο γυμναστήριο, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά και σε κάποια πολύ καλα προγράμματα που βρίσκονται στο Youtube. (Προσωπικά, σας προτείνω το κανάλι της Shona Vertue και της Kayla Itsines).  Οι επιλογές φυσικά είναι άπειρες, ενώ με αυτόν τον τρόπο , μπορείτε να κάνετε γυμναστική, όση ώρα θέλετε, με όποια ένταση θέλετε στην άνεση του σπιτιού σας. 

Όταν αρχίσετε να γυμνάζεστε, να θυμάστε πως το κάνετε για τον εαυτό σας και την υγεία σας και όχι μόνο για να αποκτήσετε ένα όμορφο σώμα. 

8. Κάντε έναν Ουροδυναμικό έλεγχο. 

           

Ο Ουροδυναμικός Έλεγχος είναι ο πιο εξειδικευμένος τρόπος να ελέγξετε τα όργανα του κατώτερου ουροποιητικού συστήματος. Δηλαδή της ουροδόχου κύστης, της ουρήθρας, του προστάτη και του σφιγκτήρα σας.  Kατά την διάρκεια του ουροδυναμικού ελέγχου, δημιουργούνται “τεχνητά” οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ο ασθενής αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα, είτε πρόκειται για φαινόμενα συχνοουρίας, ακράτειας ούρων και οποιαδήποτε άλλη διαταραχή που μπορεί να σχετίζεται με την ούρηση. 

Κατά την διάρκεια του ουροδυναμικού ελέγχου λαμβάνονται δεδομένα που σχετίζονται με: 

  1. Την χωρητικότητα και το μέγεθος της κύστης.

  2. Την συχνότητα της επιθυμίας ούρησης. 

  3. Αν λειτουργεί σωστά ο μυς της κύστης κατά την ούρηση. 

  4. Πληροφορίες σχετικά με την ακράτεια ούρων. 

  5. Αν υπάρχει απόφραξη της ουρήθρας ή της ουροδόχου κύστης. 

  6. Πληροφορίες σχετικά με την ροή της ούρηση (δυνατή ροή ή σε σταγόνες). 

  7. Πως λειτουργούν οι κοιλιακοί μύες κατά την ούρηση 

Κάνοντας τον ουροδυναμικό έλεγχο, θα μπορέσετε να έχετε την δυνατότητα να συζητήσετε με τον γιατρό σας ακριβώς τα θέματα που σας απασχολούν και να λάβετε τις κατάλληλες ιατρικές συμβουλές και την φαρμακευτική αγωγή που ίσως χρειάζεται, για να αντιμετωπίσετε σωστά όποια προβλήματα μπορεί να έχετε με την ουροδόχο κύστη σας. 

Αν παρατηρήσετε οποιαδήποτε ενόχληση κατά την διάρκεια της ούρησης, φροντίστε να απευθυνθείτε άμεσα σε κάποιον ειδικό, πριν χειροτερέψουν τα συμπτώματα.  Η ουρολοίμωξη, αν δεν αντιμετωπιστεί από την αρχή, μπορεί να γίνει αρκετά επίπονη και να δυσκολέψει την καθημερινότητά σας, ενώ θέλει πολύ προσοχή την περίοδο που λαμβάνετε την φαρμακευτική αγωγή. 

 

Πίσω