Φλεβίτιδα, Κιρσοί και ευρυαγγείες: Όλα όσα θέλεις να μάθεις

Το πρώτο σοκ το παθαίνεις όταν αρχίζουν να σε πονάνε τα πόδια σου. Μικρές ενοχλήσεις στις γάμπες, στους αστραγάλους και μια αίσθηση σαν να κρέμονται βαρίδια από τα πόδια σου και σε εμποδίζουν από το να περπατήσεις, είναι τα πρώτα σημάδια ότι το σώμα σου σου φωνάζει να χαλαρώσεις! Πολλές φορές όμως αυτό δεν είναι εφικτό. Η καθημερινότητά μας, η δουλειά (είτε καθιστική, είτε ορθοστασία), τα παιδιά ( όταν μετά από ολόκληρη μέρα κούρασης, πρέπει να τα κουβαλήσεις στο κρεβάτι), οι δουλειές του σπιτιού (μην αρχίσω να λέω για αυτές, κουράζομαι μόνο και στην σκέψη) είναι το μοτίβο που συνθέτει την καθημερινότητα όπου ο ύπνος και το δεκάλεπτο ανάγνωσης στο κρεβάτι είναι οι μόνες στιγμές χαλάρωσης. Σιγά σιγά, μετά από αυτές τις  πρώτες ενοχλήσεις, κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα φλεβάκια, σαν ιστός αράχνης που εξαπλώνεται σε όλο το πόδι. Και μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα, αρχίζουν οι πόνοι να γίνονται χειρότεροι, όπως επίσης και το πρήξιμο. 

Πώς μπορείς όμως να βάλεις ένα τέλος στους πόνους και να αποκτήσεις ξανά πόδια ελαφρά και ξεκούραστα;

Στο κείμενο που ακολουθεί, θα δεις όλες τις πληροφορίες για την φλεβίτιδα, τους κιρσούς και τις ευρυαγγείες και τους τρόπους που μπορείς να απαλλαγείς από αυτές. 

Τι είναι η φλεβίτιδα; 

Η φλεβίτιδα δημιουργείται όταν τα τοιχώματα της φλέβας χάνουν την ελαστικότητά τους και οι βαλβίδες παθαίνουν ανεπανόρθωτη ζημιά.Το αποτέλεσμα αυτού είναι το αίμα που πρεπει να πηγαίνει στην καρδιά, να παλινδρομεί στα πόδια και να λιμνάζει, προκαλώντας “φραγή” στις φλέβες, οι οποίες διευρύνονται και παραμορφώνονται. 

Πολλές φορές το πρόβλημα δεν είναι εμφανές, αλλά υπάρχει αίσθημα πόνου, ενοχλήσεις και φυσικά κάποιος που πάσχει από φλεβίτιδα,νιώθει συνεχώς τα πόδια του βαριά και κουρασμένα. Σε πολλές περιπτώσεις, παρόλα αυτά, οι φλέβες γίνονται εμφανείς και αποκτούν ένα σκούρο μωβ, προς το μπλε χρώμα. Στις πολύ δύσκολες περιπτώσεις, μπορεί να προκληθούν ακόμη και θρομβώσεις, που αποτελούν ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα υγείας. 

Τι είναι οι κιρσοί; 

Όταν η φλεβίτιδα γίνεται βαριάς μορφής, όπως αναφέραμε προηγουμένως,  τότε πια μιλάμε για κιρσούς. Οι φλέβες αρχίζουν να αποκτούν 3D σχήμα και να γίνονται σαν εξωγκοματάκια που μοιάζουν βγαλμένα από εφιάλτη (Δεν σου βάζω φωτογραφία για να μην σε τρομάξω, αν θέλεις μπορείς να το βρεις στο google). Είναι πάρα πολύ επίπονα και μειώνονται με την βοήθεια αγγειοχειρούργου. 

Τι είναι οι ευρυαγγείες; 

Οι ευρυαγγείες είναι ακίνδυνες και είναι σπασμένα αγγεία που φαίνονται κάτω από το δέρμα μας. Τις περισσότερες φορές δεν πονάνε και οφείλονται στην καταπόνηση των ποδιών μας ( για αυτόν τον λόγο συνήθως εμφανίζονται στα πόδια, αν και δεν είναι λίγες οι φορές που μπορούν να παρατηρηθούν και αλλού). Οι ευρυαγγείες είναι συνήθως η πρώτη ένδειξη φλεβίτιδας. 

Ποιά είναι τα κύρια συμπτώματα των παθήσεων αυτών; 

Τα συμπτώματα που δείχνουν πως κάποιος έχει πρόβλημα με τις φλέβες του, άρα και με την κυκλοφορία του αίματος στα κάτω άκρα, είναι τα ακόλουθα: 

1. Πρήξιμο, πόνος και βάρος

Δεν είναι λίγες οι φορές που μετά από μερικές ώρες στην δουλειά, νιώθουμε τα πόδια μας βαριά και πρησμένα. Μπορεί το πρήξιμο να οφείλεται στα παπούτσια σου, τα οποία δεν σου παρέχουν την κατάλληλη στήριξη στο πέλμα και δεν απορροφούν τους κραδασμούς. Η δεύτερη αιτία είναι η κακή κυκλοφορία του αίματος που προκαλεί πρήξιμο που συνήθως είναι λόγω των πολλών ωρών καθισιού ή και ορθοστασίας. 

2. Φαγούρα στις φλέβες

Το γεγονός ότι αισθάνεσαι φαγούρα στις φλέβες οφείλεται στην αντίδραση του οργανισμού σου στο γεγονός ότι υπολειτουργούν οι φλέβες και δεν στέλνουν το αίμα στην καρδιά. Συγκεκριμένα, απελευθερώνεται η ορμόνη ισταμίνη, η οποία παράγεται συνήθως όταν έχουμε αλλεργίες, και αυτό προκαλεί φαγούρα. Θα παρατηρήσετε επίσης πως στην περιοχή της φαγούρας το δέρμα γίνεται κόκκινο, ερεθισμένο και αφυδατωμένο. 

Τι γίνεται αν ξύσεις το σημείο όπου έχεις φαγούρα; 

Αρχικά να σου πω να μην το κάνεις! Όταν ξύνεσαι, στην πραγματικότητα τραυματιζεις την φλέβα, κάτι που οδηγεί στην παραγωγή περισσότερης ισταμίνης, άρα και σε μεγαλύτερη αίσθηση φαγούρας. Είναι ένας φαύλος κύκλος, από τον οποίο δεν γλιτώνει κανείς εύκολα και μπορεί παράλληλα να δημιουργήσει πολλά προβλήματα. 
 

Λόγοι για τους οποίους εμφανίζονται οι ευρυαγγείες και η φλεβίτιδα 

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μπορεί κάποιος να εμφανίσει ευρυαγγείες, φλεβίτιδα και άλλα προβλήματα στα πόδια. Σύμφωνα με έρευνες, τα ακόλουθα φαίνεται να παίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο πόσο πολύ ταλαιπωρούνται τα πόδια μας. 

1. Η παχυσαρκία 

Το παραπανίσιο βάρος είναι ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να βλάψει τα πόδια και να συμβάλλει στα προβλήματα του κυκλοφορικού 

2. Η παρατεταμένη ορθοστασία 

Οι ώρες που κρατάνε τα πόδια μας το βάρος τους σώματός μας, όποιο και αν είναι αυτό, μπορεί να προκαλέσουν πολλά προβλήματα. 

3. Η καθιστική ζωή 

Η καθιστική ζωή εμποδίζει το αίμα από το να κυκλοφορήσει και είναι η πρώτη αιτία για τα πρηξίματα και τους πόνους στα πόδια. 

4. Κληρονομικότητα 

Πολλές φορές οι δυσλειτουργίες των φλεβών οφείλονται σε κληρονομικούς παράγοντες, οπότε αν κάποιος στην οικογένεια έχει φλεβίτιδα ή ευρυαγγείες, οι πιθανότητες να αποκτήσεις και εσύ είναι αυξημένες. 

5. Τα πολλά βάρη

Όπως η παχυσαρκία μπορεί να βλάψει το κυκλοφορικό και τις φλέβες, έτσι και το συνεχές κουβάλημα πολλών βαρών, δημιουργεί παρεμφερή προβλήματα. 

6. Η ηλικία (φθορά των φλεβών)

Η ηλικία παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία των φλεβών, καθώς με την πάροδο του χρόνου οι φλέβες φθείρονται και οι βαλβίδες παύουν να λειτουργούν σωστά. 

7. Το φύλο 

Λόγω των συχνών ορμονολογικών μεταβολών, οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπής στο να εμφανίζουν προβλήματα με τις φλέβες τους, καθώς το τοίχωμα στις φλέβες τους χαλαρώνει προκαλώντας διαστολή της φλέβας. 

8. Εγκυμοσύνη

Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης οι αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα της γυναίκας είναι πάρα πολλές. Μια από αυτές τις αλλαγές είναι η ποσότητα του αίματος στο σώμα, που αυξάνεται κάνοντας τις φλέβες να ξεχειλώσουν.   

Αν και πρόκειται για ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί πολύ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείς να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου. Μπορεί οι φλέβες να μην εξαφανιστούν, θα νιώσεις όμως ξανά ελαφριά και θα μειώσεις κατά πολύ τους πόνους. 

Τρόποι αντιμετώπισης της φλεβίτιδας, των κιρσών και των ευρυαγγειών

Για να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα με τις φλέβες σου, θα πρέπει να αλλάξεις τις κακές σου διατροφικές συνήθειες, να προμηθευτείς με τα κατάλληλα προϊόντα φροντίδας και φυσικά να φροντίσεις να ασκείσαι καθημερινά. Πιο αναλυτικά:  

Άλλαξε τον τρόπο ζωής σου

1. Διατροφή 

Σίγουρα έχεις διαβάσει χίλιες φορές πόσο σημαντική είναι η διατροφή για να νιώσεις καλύτερα. Η διατροφή που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και με μειωμένο ( έως και καθόλου) αλάτι, βοηθάει στην ομαλότερη λειτουργία του οργανισμού μας και στην μείωση της κατακράτησης υγρών. 

2. Βάλε την γυμναστική στην ζωή σου. 

Οι δυνατοί μύες βοηθούν και στην ενδυνάμωση των φλεβών, ενώ η τακτική γυμναστική βοηθάει στην σωστή κυκλοφορία του αίματος. Επιπλέον, μπορείς να δοκιμάσεις τον γυμναστή φλεβών WIP για καλή κυκλοφορία του αίματος και πρόληψη παθήσεων στα πόδια. 

3. Βγάλε τα ψηλοτάκουνα παπούτσια σου 

Τα πολύ ψηλά παπούτσια, προκαλούν προβλήματα στην καμάρα του ποδιού, στον κορμό, καθώς δεν απορροφούνται οι κραδασμοί, ενώ δημιουργούνται και θέματα στα νεύρα του ποδιού. Επιπλέον, η σωστή κυκλοφορία του αίματος παρεμποδίζεται προκαλώντας πρήξιμο και πόνο. 

4. Μην κάθεσαι σταυροπόδι

 Σύμφωνα με κάποιους ειδικούς, το να κάθεσαι σταυροπόδι εμποδίζει το αίμα από το να κυκλοφορήσει σωστά. 

5. Ανύψωσε τα πόδια σου για 20 λεπτά ημερησίως

Με αυτόν τον τρόπο βοηθάμε τις φλέβες του ποδιού να λειτουργήσουν ξανά. Φρόντισε τα πόδια σου να βρίσκονται πιο ψηλά από το επίπεδο της καρδιάς σου. 

6. Κάνε ένα ποδόλουτρο με αλατόνερο 

Το χλιαρό νερό σε συνδυασμό με το ιώδιο που περιέχεται στο αλάτι, βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος. 

7. Άλλαξε συχνά στάση 

Φρόντισε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να σηκώνεσαι ή να κάθεσαι. Σε γενικές γραμμές απέφευγε να βρίσκεσαι πολλές ώρες σε συγκεκριμένη στάση. 

8. Εξοπλίσου με κάλτσες συμπίεσης 

Οι κάλτσες συμπίεσης σφίγγουν σταθερά τα πόδια και βοηθούν την κυκλοφορία του αίματος. 

Απευθύνσου σε έναν ειδικό όσο είναι νωρίς. 

Πολλές φορές, αμελούμε την ουσιαστική φροντίδα του εαυτού μας και μειώνουμε την σοβαρότητα κάποιου προβλήματος που μπορεί να αντιμετωπίζουμε. Όταν εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα (πρήξιμο στα πόδια, πόνοι, ευρυαγγείες κτλ.) επισκέψου έναν ειδικό. Ο γιατρός θα δει αναλυτικά, τα όποια προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίζεις και θα σου προτείνει λύσεις ειδικά για σένα.   

Φυσικοί Σύμμαχοι για την φροντίδα των φλεβών

Οι φυσικοί μας σύμμαχοι ενάντια στην μάχη μας κατά της φλεβίτιδας και του πρηξίματος στα πόδια είναι:

Το Κρύο νερό 

Ενώ οι ειδικοί μας ζητάνε να αποφεύγουμε το ζεστό νερό, το κρύο από την άλλη αποδεδειγμένα ενισχύει τις φλέβες και βελτιώνει πολύ την όψη των ποδιών μας. Κρύο ντους μια φορά την εβδομάδα, είναι υπέρ-αρκετή για ξεκούραστα και όμορφα πόδια.  

Εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού και αγριοκαστανιάς

Οι σπόροι σταφυλιών ενισχύουν τα αιμοφόρα αγγεία και μειώνουν δραστικά τις φλεγμονές, ενώ η αγριοκαστανιά ενδυναμώνει τα τριχοειδή τοιχώματα, προλαμβάνοντας τους κιρσούς. Τα συστατικά αυτά μπορείς να τα βρεις στις κρέμες Veno Night (την οποία μπορείς να την συνδυάσεις και με την κρέμα Ex- Veins που ξεκουράζει τα πόδια, ενώ παράλληλα προσφέρει την καλυπτική δράση ενός make-up) και την Light Legs που μπορείς να προμηθευτείς από την greengreen.gr.  Με καθημερινή χρήση, θα νιώσεις τα πόδια σου ξεκούραστα και ελαφριά, ενώ οι πόνοι θα γίνουν παρελθόν. 

Ασκήσεις κατά της φλεβίτιδας 

Οι ασκήσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στα πόδια, άρα και να μειώσουν τα συμπτώματα φλεβίτιδας, είναι αρκετά απλές και δεν απαιτούν πολύ χρόνο. Μάλιστα, μπορείς να τις κάνεις κάθε βράδυ στο κρεβάτι σου, πριν τον ύπνο. 

Το Βατράχι 

Ξάπλωσε στο κρεβάτι σου και σήκωσε τα πόδια σου ψηλά. Σταύρωσε τα πόδια σου έτσι ώστε να ακουμπάνε μόνο οι αστράγαλοι (με το αριστερό μπροστά από το δεξί). Λύγισε τα γόνατά σου και ξανα ίσιωσε τα. Επανάλαβε δέκα φορές και άλλαξε το πόδι που βρισκόταν μπροστά. 

Λύγισμα ποδιών

Ξάπλωσε στο κρεβάτι σου και σήκωσε τα πόδια σου ψηλά. Λύγισε πρώτα το αριστερό σου πόδι και ύστερα το δεξί. Επανάλαβε δέκα φορές. 

Κάνε την μπαλαρίνα.

(Εντάξει, δεν ξέρω αν λέγεται έτσι, αλλά εγώ έτσι την έχω ονομάσει). Αυτή η άσκηση βοηθάει ιδιαίτερα στο πρήξιμο στους αστραγάλους. Στάσου όρθια και απλά σήκωσε τις φτέρνες σου όσο πιο ψηλά μπορείς. Επανάλαβε δέκα φορές. Επίσης βοηθάει το να τεντώνεις τα δάχτυλα του ποδιού (Point) και την φτέρνα (flex).  

Όσο μεγάλο και αν είναι το πρόβλημά σου, μην πτοείσαι. Ακολούθησε τις συμβουλές που αναφέρονται παραπάνω και ζήτα βοήθεια από κάποιον ειδικό. Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που σου συστήνω, μπορείς να καλέσεις στο 210 3253 777 ή να μπεις στο site μας www.greengreen.gr




 

          

 

Πίσω