Shopping Cart
πρηνισμός

Πρηνισμός: Η δομή του πέλματος και πόνοι στις αρθρώσεις

πρηνισμός

Τι είναι ο πρηνισμός; 

Ο πρηνισμός είναι ο τρόπος με τον οποίον πατάμε το πόδι μας στο έδαφος την ώρα που περπατάμε. Ο κάθε άνθρωπος, για διάφορους λόγους, τοποθετεί διαφορετικά το βάρος του πάνω στο πέλμα, με αποτέλεσμα να έχει ένα μοναδικό αποτύπωμα. Κάποιες φορές, λόγω φυσιολογίας και τρόπου κατασκευής του πέλματος ή απλά συνήθειας, το βάρος μετατοπίζεται σε λάθος σημεία, με αποτέλεσμα να προκαλούνται διάφορα προβλήματα στις αρθρώσεις. Πόνοι και οιδήματα σε αστραγάλους, στα γόνατα, την μέση ή ακόμα και τον αυχένα είναι μόνο μερικά από αυτά. 

Πώς ο πρηνισμός προκαλεί πόνο στις αρθρώσεις; 

Οι ιδιαιτερότητες του κάθε πέλματος, προκαλούν διάφορα οστεο-αρθριτικά προβλήματα. Αυτά οφείλονται κυρίως στην αδυναμία των οστών να απορροφήσουν τους κραδασμούς. Αιτία των κραδασμών είναι η αποσταθεροποίηση του πέλματος λόγω κάποιας δυσμορφίας την ώρα που περπατάμε. 

Πότε προκαλείται πρόβλημα λόγω του πρηνισμού; 

Σύμφωνα με τους ορθοπεδικούς, αν και το κάθε αποτύπωμα είναι μοναδικό, υπάρχει ένας μέσος όρος που αντιπροσωπεύει τον τρόπο με τον οποίον πατάμε το πέλμα μας. Ο πιο σωστός, είναι να βάζουμε το βάρος μας αρχικά στην φτέρνα, μετά στο κέντρο του ποδιού (στην μπάλα του ποδιού) και τέλος να μεταφέρουμε την πίεση στα δάχτυλα. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν το βάρος που τοποθετούμε πάνω στο πέλμα μεταφέρεται είτε στην εσωτερική ή στην εξωτερική πλευρά του ποδιού.

Οι 3 τύποι πρηνισμού 

Ο πρηνισμός χωρίζεται σε τρεις τύπους. Μπορείτε να τους αντιληφθείτε εάν παρατηρήσετε το σχήμα που παίρνουν τα παπούτσια σας. Συνήθως, το σχήμα που παίρνουν οι σόλες των  φθαρμένων αθλητικών είναι τα πιο αντιπροσωπευτικά, καθώς είναι πιο μαλακά συγκριτικά με άλλα παπούτσια και φοριούνται συνήθως σε πιο έντονες δραστηριότητες, όπως είναι το τρέξιμο. 

1. Υπερπρηνισμός 2. Υποπρηνισμός

1.Ουδέτερος τύπος πρηνισμού

 Αν παρατηρήσετε πως η φθορά των αθλητικών σας παπουτσιών είναι σε σχήμα S, αυτό σημαίνει πως έχετε ουδέτερο τύπου πρηνισμού. Τι σημαίνει αυτό; Η καμάρα σας και το πάτημα σας είναι φυσιολογικά και δεν επιβαρύνεται σε έντονο βαθμό το υπόλοιπο σώμα σας. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε μια αρκετά μεγάλη ποικιλία ειδών παπουτσιού. Απλά όσον αφορά την αγορά αθλητικών, ειδικά εάν πρόκειται για τρέξιμο, επιλέξτε αυτά που προσφέρουν αντικραδασμική προστασία

2.Υποπρηνισμός (Υπτιασμός) 

Ο υποπρηνισμός (ή αλλιώς ο υπτιασμός)  παρατηρείται όταν υπάρχει αυξημένη φθορά στην εξωτερική πλευρά του παπουτσιού. Σε αυτή την περίπτωση, όλο το βάρος του σώματος πέφτει πάνω στις εξωτερικές πλευρές των πελμάτων. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ιδιαίτερη πίεση στους αστραγάλους και να προκαλέσει προβλήματα όπως κατάγματα κόπωσης και τραυματισμούς. Όσον αφορά το είδος των παπουτσιών που είναι τα πιο κατάλληλα, μπορείτε να επιλέξετε από μεγάλη γκάμα, χωρίς να αντιμετωπίσετε σοβαρές ενοχλήσεις. Παρόλα αυτά, αν επιλέγετε αθλητικά για τρέξιμο προτιμήστε αυτά με ενισχυμένη αντικραδασμική προστασία,  ενώ οι ειδικοί συστήνουν να αποφεύγετε τα παπούτσια με σόλες διπλής πυκνότητας

3. Υπερπρηνισμός 

Σε αυτόν τον τύπο πρηνισμού παρατηρείται αυξημένη φθορά στην εσωτερική πλευρά του παπουτσιού, καθώς το πέλμα πιέζει το εσωτερικό του και όχι το κέντρο όπως θα έπρεπε. Ο υπερπρηνισμός μπορεί να εμφανιστεί λόγω ανατομικής κατασκευής του γονάτου ή του ισχίου, το οποίο κάνει έντονη στροφή. Τα θέματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι παρόμοιας φύσης με αυτά στον υποπρηνισμό. Στον υπερπρηνισμό ο αστράγαλος γέρνει προς το εσωτερικό, αυξάνοντας κατά πολύ τις πιθανότητες τραυματισμού, ειδικά κατά την διάρκεια τρεξίματος ή άλλων έντονων κινήσεων (ανεβοκατέβασμα σε σκάλες, πολύωρο περπάτημα σε έντονους ρυθμούς κτλ.). Αν κάποιος έχει υπερπρηνισμό, θα πρέπει να φροντίσει να εξοπλιστεί με παπούτσια που προσφέρουν στήριξη στην καμάρα και σταθερότητα αλλά και απορρόφηση από τους κραδασμούς.

Διάγνωση Πρηνισμού 

Τις περισσότερες φορές οι τύποι πρηνισμού γίνονται αντιληπτοί λόγω διάφορων μικροτραυματισμών που συμβαίνουν λόγω της λάθους τοποθέτησης του πέλματος. Η επίσκεψη σε έναν ποδολόγο ή έναν ορθοπεδικό συνήθως συστήνεται. Ο πρηνισμός καθορίζεται με ένα πελματογράφημα για να βρεθεί αρχικά το μέγεθος του προβλήματος. 

 Πελματογράφημα 

Πελματογράφημα είναι μια εξέταση όπου γίνεται ψηφιακή ανάλυση της μορφολογίας του πέλματος, έτσι ώστε να φανεί που ασκείται η μεγαλύτερη πίεση κατά το βάδισμα. 

Η εξέταση μπορεί να γίνει με δυο τρόπους: 

Στατικό πελματογράφημα 

Το στατικό πελματογράφημα γίνεται όταν ο ασθενής στέκεται πάνω στο πελματογράφημα σε όρθια στάση χωρίς να κινείται. 

Δυναμικό πελματογράφημα  

Δυναμικό πελματογράφημα γίνεται όταν ο ασθενής καλείται να βαδίσει πάνω στο πελματογράφημα. Έτσι γίνεται καταγραφή της πίεσης που ασκείται στο πέλμα υπό φυσιολογικές συνθήκες βαδίσματος. 

Ανάλυση βαδίσματος 

Η ανάλυση βάδισης είναι μια πιο διεξοδική εξέταση που αποτελείται από: 

Κλινική Εξέταση.  Κατά την διάρκεια αυτής πραγματοποιούνται μια σειρά από μετρήσεις και αξιολογήσεις σε ασθενείς υπό συνθήκες απόλυτης ηρεμίας. Κατά την διάρκεια αυτής, λαμβάνονται υπ΄όψιν η βαρύτητα και η θέση του σώματος κατά την διάρκεια της βάδισης. 
Επίσης γίνονται μετρήσεις:

  1. Της Κίνησης των κάτω άκρων. 
  2. Της Μυϊκής δύναμης. 
  3. Του Μυϊκού τόνου των άκρων.
  4. Της τυχόν παραμόρφωσης οστών.
  5. Και τέλος, των νευρολογικών παραμέτρων. 

Ποσοτική μέτρηση του τύπου βάδισης του ασθενούς, κατά την διάρκεια της οποίας χρησιμοποιούνται ανακλαστήρες που τοποθετούνται στους άξονες των αρθρώσεων και καταγράφουν με ακρίβεια την κίνησή τους και την θέση του σώματος στον χώρο,  χρησιμοποιώντας: 

  1. Μαθηματικούς τύπους
  2. Ψηφιακά μέσα 
  3. Βιντεοσκόπηση

Πως να δείτε τον πρηνισμό σας, μόνοι σας στο σπίτι

ΤΕΣΤ της Βρεγμενης Πατούσας 

Το τεστ της βρεγμένης πατούσας είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος να δείτε τον πρηνισμό σας, μόνοι σας στο σπίτι. Βρέξτε τα πόδια σας ελαφρά και τοποθετήστε τα πάνω σε ένα απορροφητικό χαρτί. Ανάλογα με το σχήμα που θα αφήσει πάνω στο χαρτί, μπορείτε να δείτε τα σημεία που ασκείτε πίεση και τον τύπο πρηνισμού σας. 

Τρόποι αντιμετώπισης 

Για να αντιμετωπίσετε τους πόνους και τις ενοχλήσεις που μπορεί να έχετε λόγω του τύπου του πρηνισμού σας, όπως και να προφυλαχτείτε από τυχόν τραυματισμούς, είναι σημαντικό να φροντίσετε να αποκτήσετε το σωστό πάτημα. 

Αυτό μπορείτε να το κάνετε με το να εξοπλιστείτε με τους ειδικούς πάτους για πρηνισμό για τα παπούτσια σας, έτσι ώστε να απορροφώνται οι κραδασμοί και να μοιράζεται σωστά η πίεση στο πέλμα.

Επιπλέον, ειδικά αν πρόκειται για αθλητές ή ανθρώπους που γυμνάζονται σε καθημερινή βάση, η επιλογή του σωστού παπουτσιού είναι πολύ σημαντική. Για αυτό τον λόγο, στα περισσότερα καταστήματα αθλητικών, μπορείτε να κάνετε πελματογράφημα και να βρείτε ακριβώς το κατάλληλο παπούτσι για εσάς. 

Αν λοιπόν ο πρηνισμός σας προκαλεί οποιαδήποτε ενόχληση, για αποφυγή περαιτέρω προβλημάτων σας συστήνουμε να: 

  1. Επισκεφτείτε τον ορθοπεδικό σας.
  2. Να προφυλάξετε τα πέλματά σας με τα σωστά προϊόντα. 
  3. Να επιλέξετε το κατάλληλο παπούτσι για εσας. 

Για να βρείτε τα κατάλληλα ορθοπεδικά προϊόντα από την μεγάλη ποικιλία που διαθέτουμε στην greengreen.gr, μπορείτε να μας καλέσετε στο 21 32 53 777.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γρήγορη Αποστολή

Παραλαβή την επόμενη ημέρα της παραγγελίας.

Επιστροφές εντός 30 ημερών

Ισχύει για συσκευασίες που δεν έχουν ανοιχθεί.

Πιστοποιητικά Ασφαλών συστατικών

Πιστοποιητικά ασφαλών συστατικών για όλα μας τα προϊόντα.

100% Ασφαλείς Συναλλαγές

PayPal / MasterCard / Visa